BICA Leasing åbner salgskontor i hjertet af Aarhus

For at udbygge vores relationer til eksisterende og potentielle nye kunder, har vi den 15. august 2016, åbnet vores nye salgskontor. 

Kontoret er beliggende midt i hjertet af Aarhus, og det vil med udgangspunkt i det Aarhusianske danne base for BICA Leasings servicering af lokale kunder.

Kontoret ledes af Jens Christian Thordal Poulsen, der på baggrund af en mangeårig erfaring fra leasingbranchen. Byder nye og eksisterende kunder velkommen, med et værdiskabende detailkendskab til flexleasing. Det nye kontors specialiserede rådgivning inden for flexleasing, ydes på baggrund af 100-vis af eksisterende leasingkøretøjer. 

Flexleasing Aarhus

Det er en spændende tid i den fremadstormende leasingbranchen, fyldt med nye muligheder. Vi skal selvfølgelig være der, hvor det sker, derfor har satser vi på Aarhus, og forventer at kontoret ved medvirke til en yderligere udvikling af vores forretning. 

Kontoret byder på en attraktiv beliggenhed, midt i byens puls og med alle moderne bekvemmeligheder. Vi glæder os til at byde nye og eksisterende kunder velkommen i de indbydende lokaler. 

BICA Leasing salgskontor Aarhus

Flexleasing – Hvilken størrelse?

Drømmer du om, at realisere dine ønsker og indfri drømmen om din ynglings bil? Bliver du holdt tilbage af Danmarks dyre registreringsafgifter, og den indviklede lovgivning? Vi har løsningen til dig i dag.

Har du hørt om flexleasing? Dette er en rigtig smart ordning, som vi er eksperter i. Vi vil og kan hjælpe dig med, at køre rundt i din drømmebil, uanset hvad du søger.

Flexleasing

Hvad er flexleasing?

Flexleasing er en smart aftale, som giver dig en fantastisk mulighed for, at køre rundt i bilen fra dine drømme. Når du flexleaser binder du dig ikke til, at betale store beløb på én gang. Dette er en ordning som gør, at du får mere frihed, end hvis du gik ned til en almindelig bilforhandler.

Men hvordan virker det? Det virker sådan, at du kun skal betale for den periode, som du bruger bilen i. Her skal registreringsafgiften betales over rater hver måned.

Med en leasing aftale får du:

  • Mindre kapitalbinding
  • Muligheden for, at pleje din formue
  • Køre i din drømmebil

Hvad er det jeg betaler for?

Der er en procedure som skal følges, inden du kan få din flexleasede bil.

Først skal du vælge hvilken bil, som du ønsker at flexlease. Når bilen ankommer til Danmark, skal der betales registreringsafgift, som sikrer dig, at du får nummerplader på din bil. SKAT bestemmer hvor meget der skal betales.

Afgiften bestemmes ud fra:

  • Bilens årgang og stand
  • Hvor mange kilometer den har gået
  • Bilens farve
  • Bilens udstyr

Det er så denne afgift, som der deles op i små bidder. Prisen af det der skal betales, bestemmes af, hvor lang en periode, bilen bliver flexleaset i. Derved vil du selv kunne tilrettelægge din betaling ved valg af periodelængden.

Det er oftest sådan, at en kunde vælger, at flexlease i 12 måneder. Derefter kan der laves en ny vurdering af registreringsafgiften. Dette er en fordel, da registreringsafgiften i mellemtiden vil være faldet i tak med, at du bruger bilen.

I det store hele betaler du registreringsafgiften i rater for en periode i stedet for, at betale hele beløbet på én gang. Det gør det nemmere, billigere og mere brugervenligt for dig som kunde.

Andre udgifter, som jeg skal være opmærksom på?

Da det ikke er tilladt for privatpersoner, at flexlease deres køretøjer, skal du finansiere brugen af bilen igennem et leasingselskab. Vælger du, at flexlease en bil, så køber leasingselskabet bilen, og lejer den ud til dig efterfølgende.

Da leasingselskabet skal have finansieret deres køb af bilen, skal du betale den rente, som leasingselskabet kræver af dig. Denne ordning minder om et billån. De samlede ydelser skal du betale over en periode, som du selv bestemmer.

Det vil sige, at du skal betale for:

  • Bilens registreringsafgift, som bestemmes af SKAT
  • Renter til leasingselskabet

Når leasingselskabet fastsætter renten, så fastsætter de også bilens restværdi. En restværdi er den værdi, som bilen forventes at have, når leasingperioden er udløbet. Derfor vil der også blive indregnet en afskrivning af dette, da bilen falder i værdi i den periode, som du flexleaser den i.

Er du klar til, at flexlease din drømmebil? Kontakt os i dag, og lad os tage en uforpligtende snak om dine muligheder.

Leasing udgør en stadig stigende andel af ny indregistrerede biler

Der bliver flere og flere der vælger leasing, når bilen skal udskiftes. Således blev der i marts måned registreret 8.000 nye personbiler til leasing. Det svarer til en stigning på cirka 7 % i forhold til marts måned sidste år. Årsagen til stigningen skal findes i de attraktive og mere lempelige regler for billeasing. Mange leasingvirksomheder tilbyder også komplette billøsninger hvor leasingtager får inkluderet service, forsikring og andre ydelser i leasingaftalen. 

Flexleasing salgstal

Flexleasing vinder frem

De positive vinde blæser stadig Flexleasing frem i markedet for luksusbiler, således skriver Jyllands-Posten at flere og flere vælger at benytte Flexleasing som alternativ til køb, når bilen skal udskiftes.

Kunderne der ønsker Flexleasing er i stigende grad blevet opmærksom på fordelene ved at benytte Flexleasing og de stadig mere leasingvandte kunder, lægger vægt på en behørig afskrivning af bilerne restværdi på leasingaftalerne. Der er blevet den moderne måde at erhverve den nye bil, Flexleasing er ved at blive en normal del af danskernes hverdag.

Flexleasing

Flexleasing er særligt fordelagtigt, hvis leasingkontrakter er skruer ordenligt sammen. Det er vigtigt at fokusere på bilen restværdi og kontrollere at de afsatte afskrivninger på køretøjet er optimale i forhold til bilens reelle afskrivningsbehov. De er god latin for de fleste leasingvirksomheder - og et generelt fokus område hos BICA Leasing -  at vi som leasingvirksomhed anvender vores kompetencer og knowhow til at hjælpe kunden med en optimal leasingkontrakt. Så afskrivninger og leasingydelser er tilpasset virkelighedens verden.

Vil du læse mere om fordele og faldgruber ved Flexleasing? Klik her og læs artiklen i Jyllands-Posten.

Billeasing hittede i 2015

Salget af nye biler når stadig nye højder, alene i december måned kom der 3 % flere nye biler på gaden – sammenlignet med november måned. Dermed fortsætter den positive tendens på bilmarkedet. Specielt den positive udvikling i billeasing, har gjort 2015 til det bedste år nogensinde for bilbranchen.

Det totale salg af nye biler i 2015 landede på 206.800 styk. Det er en stigning på 10 pct., i forhold til rekordåret 2014. De private købte 5 pct. flere biler i 2015 og erhvervslivet købte 17 pct. flere nye køretøjer. De positive tendenser for bilsalget har været jævnt fordelt henover hele året, og således fortsatte tendensen også i december måned. Hvor der blev indregistreret over 18.000 nye biler.

Billeasing har bidt sig fast hos danskerne

Alene i december måned blev der indregistreret 9.300 nye personbiler til leasing. Det er en stigning på 24 pct. målt i forhold til året forinden. Billeasing udgjorde således 50 pct. af alle nye biler i december. Fremgangen for billeasing skyldes såvel en lang række nye og attraktive leasingtilbud fra bilproducenterne, men også FDMs blåstempling af privatleasing har medvirket til at flere og flere får øjnene op for billeasing når der skal vælges en bil.

Billeasing er attraktivt for forbrugerne! Besparelsen opnås ved periodevis betaling af registreringsafgiften, forsikring af bilen uden registreringsafgift og en samlet budgetsikkerhed med lavere omkostninger end ved kontant køb.
— Stephen Berg, direktør BICA Leasing A/S

De private husholdningers samlede bilkøb var i 2015 på 123.000 biler, heraf var de 31.000 leasingbiler. Det var igen en markant stigning i antallet af leasingbiler sammenlignet med 2015.

Flexleasing

Billeasing har længe været virksomhederne foretrukne finansieringsform, og det var ikke anderledes i 2015. Hvor billeasing udgjorde 79 pct. af alle nye indregistrerende biler til virksomhederne.  En af de helt store fordele ved billeasing er de lave omkostninger ved at udskifte bilen hvert tredje år, og deri finder man også årsagen til at billeasing så længe har været den foretrukne købs metode hos landets virksomheder.

Åbenlyse fordele kører billeasing i stilling til endnu et rekord år

Billeasing er allerede blevet et kæmpe hit i udlandet, i flere af vores nabolande er op i mod 85 pct. af alle nye biler indregistreret til leasing. Tendens med en markant andel af de nye biler indregistreret til billeasing, ses allerede hos virksomhederne. Hvor 79 pct. af alle nye biler var indregistreret til billeasing. De private er også ved at få øjnene op for det fordelagtige ved billeasing, på trods af bilparkens høje gennemsnitsalder, stiger antallet af nye biler indregistreret til privatleasing år efter år.

Det er en selvforstærkende tendens, forbrugerne der benytter billeasing, oplever at de åbenlyse fordele, overskygger fordelen ved selv at eje bilen. Den totale budgetsikkerhed, og de økonomiske fordele ved billeasing gør at leasingkontrakter der udløber oftest erstattes af en ny leasingperiode.

En stadig større andel af forbrugerne oplever at billeasing ganske enkelt er den mest effektive driftsform, uanset om køretøjet pris er kr. 100.000 eller kr. 450.000.

Salg personbiler 2015

Attraktiv økonomi giver medvind til privatleasing

De seneste års vækst i nye biler indregistreret til privatleasing, skyldes de åbenlyse fordele ved at lade leasingvirksomheden overtage ejerskabet af bilen. Leasingvirksomhederne har mulighed for at forsikre bilens værdi uden registreringsafgiften. For leasingselskabet kan vælge at registreringsafgiften, kun skal betales for leasingperioden. Derved spares mange penge på forsikring, både som følge af den lavere værdi bilen forsikres til, men også på grund af stordriftsfordele over for forsikringsselskaberne.

Som leasingtager, får man også fordel af at leasingvirksomheden ofte som storkunde ved bilproducenterne, indkøber leasingbilen til en meget attraktiv pris. Det begrænser værditabet når bilen skal videresælges, og dermed kan leasingselskabet garantere en fast leasingpris uden risiko for en stor efterregning når bilen skal udskiftes.

Billeasing fortsætter sin himmelflugt

November 2015 blev måneden hvor selv de mest optimisme spådomme om udviklingen i bilsalget blev overgået af den danske leasingbranche. Således var antallet af biler der blev leaset i november oppe på 43% af det samlede ny bilsalg, det er første gang at andelen af leasingbiler overstiger 40%.

Med de positive salgstal for billeasing fastholdes bilparken over det magiske tal på 200.000

Det samlede bilsalg i de seneste 12 måneder ligger, inklusiv de positive salgstal for billeasing,  fortsat over 200.000, helt præcis med 203.700 nye personbiler. Det er omkring 9 pct. flere end i de foregående 12 måneder. Billeasing udgjorde ikke mindre end 77.200 af de nye biler og det er 24 pct. flere end i de foregående 12 måneder. Fordelingen mellem benzin og diesel var således at 31 pct. af de nye biler kører på diesel, og det er næsten uændret sammenlignet med de foregående 12 måneder.

Billeasing voksede med hele 21 % i november måned

Billeasing forsætter med at være yderst populært, således var der en total vækst i antallet af nyindregistrerede biler på hele 21 % i november måned, sammenlignet med november måned året forinden. Specielt erhvervsbiler er populære som leasingobjekter, således var hele 79 % af alle nye biler til erhvervene leaset.

Privatleasing i fremgang

Bilerne indregisteret til husholdningerne har i lang tid haft en overvægt af købte bil, men den seneste fremgang for billeasing har også sat sine spor ved privatleasing. Således var der i november måned tale om en fremgang til privatleasing fra 17 % forrige november til nu 19 % af alle nye biler til husholdningerne. Det er positive tal for en leasingbranche der igen vinder nye markedsandele.

For første gang - siden indførsel af registreringsafgift - nedsættes afgiften.

Lang tids spekulation er udløst... Nu nedsættes registreringsafgiften, fra 20. november 2015 på personbiler og motorcykler. Det nuværende afgiftsniveau sænkes fra 180 pct. til 150 pct.

BICA Leasing vurdere at leasingbiler nu bliver endnu mere efterspurgte efter nedsættelsen af registreringsafgiften fra 180 til 150 pct.

Nu har politikerne nemlig vist vejen og taget det første skridt, og hvornår kommer så den næste nedsættelse af afgiften?

Den nuværende usikkerhed gøre det endnu mere attraktivt at benytte flexleasing til den næste bil Bilkøberne vil ganske naturligt spørge sig selv om, hvornår bilafgifterne næste gang sættes ned.

Nedsættelsen af registreringsafgiften på biler fra mellemklassen er en længe ventet nyhed, og vi ser frem til, at de nuværende positive vinde for leasing af biler vil forstærkes.

Afgiftsnedsættelsen gør også de nye leasingbiler billigere, men det betyder jo også, at bilkøbere der har købt en bil med fuld afgift, pludselig vil opleve at bilen - over natten - er faldet dramatisk i værdi. Derfor må bilkøbere der fastholder den gamle ejerform, gå en fremtid med en betydelig usikkerhed i møde. Priserne på biler med fuld afgift vil givetvis falde yderligere, som følge af den nuværende usikkerhed og det kan være svært at rumme i en privatøkonomi.

Hvornår får vi så den næste nedsættelse? Er det overhovedet rentabelt for det Danske samfund - som helhed at have verdens højeste registeringsafgift?

I den nuværende situation bliver billeasing pludseligt ekstra fordelagtigt, det er nu det sikre valg, fordi bilkøberne ikke skal bekymre sig om, hvad registreringsafgiften er ved udløb af leasingaftalen.
— Stephen Berg, direktør BICA Leasing A/S

Afgiftsnedsættelsen slår især igennem blandt biler fra mellemklassen og opefter. Det er primært i dette mellemklasse segment og op efter at BICA Leasings mange kunder vælger bil. Det vil fortrinsvist sige for biler fra omkring 175.000 kr. Det skyldes det såkaldte afgiftsknæk. I 2016 vil knækket være 82.800 kr. Det betyder, at der skal betales 105 pct. i registreringsafgift op til de 82.800 kr. og nu "kun" 150 pct. for værdien over de 82.800 kr. Det vil repræsentere en betydelige besparelse fra de tidligere 180 pct. af værdien over de 82.800 kr.

Derfor er det nu også forventeligt at vi vil opleve, at flere vælger en større bil, uanset om den købes eller leases. Bilejerne kan nu gå en "klasse" op, fordi den bliver billigere. Samtidig vil firmabilister, der typisk har et fast beløb til rådighed per måned, måske kunne få en mere sikker bil, fordi beskatningsgrundlaget tilsvarende også falder.

Ny rekord i bilsalget! Salget er steget til 200.000 nye solgte biler de seneste 12 måneder

Danmarks Statistik seneste opgørelse af nyregistrerede motorkøretøjer, fra september 2015, viser en positiv udvikling for privatleasing og erhvervsleasing af motorkøretøjer.

Bilsalget de seneste 12 måneder bulder derudaf, og salget rundede for første gang 200.000 med 201.100 nye personbiler. Det svarer til en stigning på godt 7 pct. Set med historiske briller rundende salget første gang 100.000 biler i juli 1962.

Leasing af biler viser en vækst på 47 pct.

I september blev der registeret 6.600 af de nye leasingbiler, svarende til 37 pct. af alle nye biler, i dag er registreret til leasing. Det er en vækst på 47 pct., sammenlignet med september sidste år. 76 pct. af leasingbilerne var til erhvervsleasing, mens 24 pct. var til privatleasing. I september var 15 pct. af husholdningernes, således nu leaset mod 9 pct. i september sidste år. De tilsvarende tal for erhvervene var 71 pct. i år mod 67 pct. for et år siden.

Tilgangen til husholdningerne (salg og leasing) ligger med 120.400 biler omkring 1 pct. højere end i den foregående periode. Tilgangen til erhvervene var 80.700 eller 16 pct. højere. Leasingbilerne udgjorde 76.000, eller 29 pct. flere end i de foregående 12 måneder. 31 pct. af de nye biler kører på diesel, og det er uændret sammenlignet med de foregående 12 måneder.

Nye biler kører i gennemsnit 23 km på literen

De nye personbiler, som er indregisteret i år, kører i gennemsnit 22,8 km pr. liter brændstof. Det er hele 6,7 kilometer - eller 42 pct. - længere end nye biler der er 10 år gamle. De nye personbiler, som er solgt til erhverv, kører også markant længer på literen. Her er der tale en forøgelse på hele 7,9 kilometer - eller 53 pct. til 22,8 km/l. Forbedringen skyldes kan blandt andet tilskrives, at nye biler indkøbt i 2015 vejer væsentligt mindre, og at ny motorteknik og design er mere optimeret til energieffektivitet. Tallene viser altså ikke udviklingen i energieffektiviteten for de enkelte køretøjer på markedet, men at de købte køretøjer i år i gennemsnit er mere effektive end de købte i 2005.

De solgte nye dieselbiler i år kører hele 25,0 km pr. liter - og det er 5,5 km eller 28 pct. længere end for 10 år siden. De privates nye dieselbiler ligger nu med et snit på 26,6 - mod 20,0 km/liter, for 10 år siden - mens bilerne indregisteret til erhverv ligger med et gennemsnit på 24,5 km/liter - mod 18,7 km/liter for 10 år siden.

Fremgangen er en anelse bedre for bilerne med benzin motor, hvor de nye fra 2015 kører hele 21,8 kilometer/liter. Det er en forbedring på 7,2 km/liter - eller 49 pct. længere end for 10 år siden. Erhvervenes nye benzindrevne biler ligger nu på 21,4 mod 13,9 km/liter, mens husholdningernes ligger på 22,1 mod 15,1 km/liter.

I 2015 kan forskellen på at benytte diesel- og benzinmotor bedst illustreres ved, at mens der skal bruges cirka 2,95 liter diesel for at flytte en dieselbil på 1 ton 100 km, så skal der bruges 4,48 liter benzin for at flytte en tilsvarende benzinbil den samme afstand.

Svag stigning i augusts bilsalg

Der kom godt 4 pct. flere nye biler på gaden i august end i juli, når der samtidigt korrigeres for de normale sæsonudsving. Husholdningerne erhvervede, såvel købte og leasede, en procent flere nye biler, mens salget til erhverv steg med 9 procent. I forrige periode, maj til juli, kom der 8 procent flere nye biler på gaden, end i perioden marts til maj. I de seneste tre måneder steg tilgangen til husholdningerne med 14 pct., mens erhvervenes tilgang var uændret.

11 procent stigning i bilsalget - opgjort i faktiske tal

I faktiske tal var den samlede tilgang af nye personbiler i august 16.100, det er 11 procent flere end i august sidste år. Husholdningerne stod for omtrent 10.000 med 8.500 købte og 1.500 leasede, og det er en fremgang på 12 procent. I de seneste 12 måneder har husholdningerne købt 8 pct. færre biler end i de foregående 12 måneder, og selv om de har leaset 80 pct. flere, er den samlede tilgang 1 pct. lavere end perioden før. Husholdningernes køb af brugte biler ligger med 367.600 i de seneste 12 måneder 18 pct. lavere end i den foregående periode.

Med 4.400 leasede og 1.900 ikke-leasede biler var erhvervenes tilgang i august 6.200, hvilket er 8 pct. flere end for et år siden. I de seneste 12 måneder har erhvervene købt 11 pct. flere end i den foregående periode, mens de har leaset 16 pct. flere.

17 procent flere leasede biler end forrige år

I august blev 5.800 af de nye personbiler, svarende til 36 pct. af alle nye biler, registreret til leasing. Det er 17 pct. flere end i august sidste år. 75 pct. af leasingbilerne var til erhvervsleasing, mens 25 pct. var til privatleasing. I august var 15 pct. af husholdningernes nye biler leaset mod 10 pct. i august sidste år. De tilsvarende tal for erhvervene var 70 pct. i år mod 71 pct. for et år siden.

Tæt ved 200.000 nye biler de seneste 12 måneder

I de seneste 12 måneder blev der i alt købt 197.700 nye personbiler i faktiske tal, og det er 5 pct. flere end i de foregående 12 måneder. Tilgangen til husholdningerne lå med 118.600 biler 1 pct. lavere end i den foregående periode. Tilgangen til erhvervene var 79.100 eller 15 pct. højere. Dieselbiler udgjorde i de seneste 12 måneder 31 pct. af tilgangen, og det er uændret sammenlignet med de foregående 12 måneder.